فراموش کردن لنت ترمز vip خودرویتان تا زمانی که فرسوده شوند، آسان است. سپس ناگهان با انبوهی از گزینه های جایگزین مختلف روبرو می شوید و نمی دانید از کجا شروع کنید.
بدون شک، انتخاب ترمز مناسب برای وسیله نقلیه شما می تواند یک چالش باشد. اما اگر با انواع مختلف لنت ترمز آشنا هستید، بهتر است برای تصمیم گیری آگاهانه آماده باشید.
لنت ترمز قطعات ساده ای هستند که از مواد اصطکاک متصل به صفحه پشتی فلزی تشکیل شده اند. در سیستم ترمز دیسکی، یک جفت لنت ترمز پشت هر یک از چرخ های خودرو وجود دارد.
هنگامی که راننده ترمز را فشار می دهد، دستگاهی به نام سیلندر اصلی نیرو را از پدال ترمز به روغن ترمز منتقل می کند. سپس مایع از طریق خطوط ترمز عبور می کند و بر روی یک کالیپر ترمز در هر چرخ عمل می کند.
هر کالیپر مجموعه ای از لنت های ترمز را روی یک روتور دیسکی می فشارد و اصطکاک لازم برای توقف خودرو را ایجاد می کند.
لنت های ترمز بر اساس ترکیب مواد اصطکاکشان طبقه بندی می شوند. سه نوع اصلی لنت ترمز شامل غیر فلزی، نیمه فلزی و سرامیکی وجود دارد.
ترمزهای فیبر کربنی نیز در کاربردهای پیشرفته رایج تر می شوند.
لنت ترمز غیر فلزی (که به عنوان لنت ترمز ارگانیک نیز شناخته می شود) را می توان از مواد مختلفی از جمله الیاف آزبست ساخت.
به طور معمول، ترمزهای غیر فلزی کم هزینه ترین نوع لنت ترمز هستند. متأسفانه لنتهای غیرفلزی به دلیل ترکیباتشان به سرعت فرسوده میشوند و در برابر محو شدن ترمز تسلیم میشوند.
لنت های نیمه فلزی نسبت به لنت های ترمز غیر فلزی عملکرد بهتری دارند و دوام بیشتری دارند.
نکته منفی این است که به دلیل اینکه لنت های نیمه فلزی تا 70 درصد فلز دارند، می توانند پر سر و صدا باشند و گرد و غبار زیادی ایجاد کنند. لنت های نیمه فلزی سنتی عمدتاً از مس، آهن و فولاد ساخته می شوند.